Het ontwikkelingsteam van casinospelers is altijd het kloppende hart van het casino geweest en blijft. Het is dit team bestaande uit de directeur, hostmanager, executive hosts, casino hosts, slot hosts en player development reps die zich richten op de spelers die de meeste inkomsten voor het casino genereren. Dit is de instrumentale groep die het vaakst op de voorgrond staat wanneer de speler voor het eerst op het terrein arriveert en tijdens zijn/haar verblijf op het terrein. Het zijn de vele gezichten van het PD-team die veel gasten herhaaldelijk zullen verifiëren, waardoor ze zich het meest “gewenst” en “gewaardeerd” voelen. En het gevoel gewenst en gewaardeerd te zijn, is essentieel bij het ontwikkelen van loyaliteit van de gast.
De ontwikkelingsorganisatie van casinospelers moet een goed geolied team zijn met systemen en programma’s die de gast een naadloze en foutloze ervaring bieden. Vanaf het moment dat de gast belt en een kamer boekt tot het moment dat ze in de limousine stappen om terug te keren naar de luchthaven, mag het spelersontwikkelingsteam geen beat overslaan. Geen enkele “T” kan ongekruist blijven en geen “I” kan ongeschonden blijven. Het zijn de meest eenvoudige details die moeten worden gecontroleerd en dubbel gecontroleerd om ervoor te zorgen dat de gast een ervaring heeft die niet alleen aangenaam is, maar vooral buitengewoon.
Dit team van leidinggevenden moet worden geleid door een dynamische leider, meestal de spelerontwikkelingsdirecteur, die niet alleen het belang begrijpt van een systematische, analytische methode om de prestaties van de afdeling te volgen, maar ook de fijne kneepjes en delicatessen van het bedienen van spelers in een manier die persoonlijk en efficiënt is, maar toch leuk en levendig. Deze directeur moet in staat zijn zichzelf in de positie te brengen van de algemeen directeur die alle dollars moet verantwoorden die worden uitgegeven om de high roller te werven en te behouden, en toch moeten ze ook de positie begrijpen van de gastheer die tegenover de speler staat en dienen als de vertegenwoordiger van het casino wiens loyaliteit op zijn minst moet lijken te liggen bij de speler, ook al is het casino eigenlijk de werkgever van de gastheer. Het is een dunne lijn voor alle leidinggevenden in de ontwikkeling van spelers. En naarmate de casino’s kostenbewuster worden, wordt deze lijn niet eenvoudiger, maar eerder moeilijker.
Desalniettemin is de groep spelersontwikkelingsmensen onvermijdelijk de meest persoonlijke en opvallende van alle medewerkers van het casino. Zij zijn degenen die zo dol zijn op wat ze doen dat ze bereid zijn om hun telefoon 24/7 te beantwoorden om er zeker van te zijn dat een speler nooit onopgemerkt of ongewaardeerd blijft en altijd iemand heeft om te bellen over elk verlangen of elke eis die ze wensen te vervullen .
Het is het ontwikkelingsteam van de casinospeler dat echt de hartslag van het casino vormt. Ze zitten midden in de actie, of het nu gaat om de VIP-party, het sportevenement of de hete actie op de casinovloer. Ze streven er voortdurend naar om de loyaliteit van hun huidige spelers te behouden, terwijl ze ook onophoudelijk op zoek zijn naar nieuwe spelers. Ze zijn meer bij naam bekend dan enige andere werknemer op het terrein. Het zijn deze loyale casinomedewerkers die van het casino een plek maken waar high rollers graag willen zijn. Verder lezen doe je hier