Het lijdt geen twijfel dat internet en mobiele technologieën ons leven gemakkelijker en handiger hebben gemaakt. Dit geldt zeker als het gaat om het kopen van kaartjes voor concerten, sportevenementen of theatervoorstellingen. In het verleden was de enige manier om kaartjes voor een groot evenement te krijgen, in de rij staan, vaak uren achter elkaar, en hopen dat het concert of de uitvoering niet uitverkocht zou raken voordat je vooraan in de rij stond. Als de gewenste show geen lokaal evenement was, was het bijna onmogelijk voor iedereen behalve de bewoners om kaartjes te krijgen.
Gaandeweg begonnen de dingen te veranderen. Met de komst van telefooncentrales kwamen er ook telefonische tickets beschikbaar. Potentiële kaartkopers hoeven niet langer fysiek in de rij te wachten. In plaats daarvan konden ze aan de lijn wachten… geplaagd door drukke signalen en lange wachttijden. Hoewel men niet langer kaartjes rechtstreeks aan de kassa hoefde te kopen, werd de kans op kaartjes voor populaire evenementen niet veel groter. Vaak waren deze optredens uitverkocht lang voordat een beller de telefoniste aan de lijn kon krijgen.
Tegenwoordig hebben internettechnologie en online ticketverkopers het wachten geëlimineerd. In plaats van in de rij te staan of aan de lijn te blijven, kunnen muziekliefhebbers, sportfans en theaterliefhebbers online tickets kopen. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week hebben kaartkopers met slechts één muisklik toegang tot de online kaartverkoop. Zonder ellendige wachttijden bij koud, regenachtig weer en zonder vervelende bezetsignalen of afschuwelijke wachtmuziek, kan een koper gewoon de online ticketbron bezoeken, het ticket selecteren en kopen. Het ticket wordt verzonden, gemaild of afgeleverd bij Will Call. In sommige gevallen kan een concertganger of sportliefhebber zelfs hun exacte stoel selecteren na het bekijken van een plattegrond van de locatie. Interactieve plattegronden tonen klanten zelfs het uitzicht vanaf hun stoel, zodat ze hun favoriete zitoptie kunnen kiezen.
Naast het elimineren van het wachten, laten online ticketverkopers op de secundaire ticketmarkt kopers zelfs toe om tickets te kopen voor uitverkochte evenementen. Je zou in de rij kunnen wachten bij de kassa, alleen om de verkoper een UITVERKOCHT bord in het loket te zien plaatsen net als je de voorkant van de rij nadert, of je kunt je tickets kopen wanneer je maar wilt, vanuit het comfort van je huis of kantoor, zonder angst om afgewezen te worden.
Online kaartverkoop is vooral effectief voor klanten die een concert, optreden of evenement in een andere stad willen bijwonen. Broadway-tickets zijn bijvoorbeeld vaak maanden voor de show uitverkocht. Voor degenen die een vakantie plannen, bieden ticketwebsites een manier om tickets te kopen voor uitvoeringen in de stad die ze zullen bezoeken. Sommige sites bieden zelfs last-minute tickets aan die verkrijgbaar zijn bij Will Call.
Natuurlijk heeft niet iedereen constant toegang tot zijn laptop of desktopcomputer. Met een mobiele ticket-app voor iPhone of Android-apparaten kunnen mensen nu onderweg tickets kopen. Controleer ticketprijzen en vind lokale evenementen op basis van de GPS-locatie van je telefoon, bestel via je mobiele apparaat en bereid je voor op elk evenement dat je maar wilt.